Evaluering av Kompetanseteam

Dette notatet omhandler evalueringen av Nordre Lands Kompetanseteam og utgjør et kunnskapsgrunnlag for videreutvikling av Kompetanseteamet. Kompetanseteam er et tverrfaglig og tverrsektorielt samarbeid om behov for kompetanse og tilrettelegging for kompetanseheving i kommunen. Målgruppen er ansatte som jobber med barn og unge mellom 0-24 år. Videre bistår teamet i systemsaker i barnehage og skole og… Les mer »

Skole- og barnehagestruktur i Lillehammer kommune

Østlandsforskning har på oppdrag fra Lillehammer kommune skrevet dette notatet som et grunnlagsnotat for deres arbeid med strategier og strukturer når det gjelder barnehage og skole. Bestillingen har vært å fokusere på samfunnsmessige forhold, herunder bosetting, oppvekstmiljø og barnehagens og skolens plass i lokalsamfunnet. Notatet inneholder en litteraturgjennomgang av betydningen av barnehage og skole i… Les mer »

Evaluering av 2-årskontakten i barnehagene i Hamar kommune

Hamar kommune har som en forsøksordning flyttet gjennomføringen av helsestasjonens 2-års-kontakt til barnehagene. Østlandsforskning har evaluert ordningen , basert på gruppeintervjuer med pedagogiske ledere i barnehager, helsesøstre og foreldre.