*
  • Hjem
  • Research areas and projects
  • Publikasjoner
  • News
  • Contact
    • Staff
  • Vi tilbyr

  • H
  • About the research institute
  • Research areas and projects
    • Regional development in rural areas
    • Diversity, equality and inclusion
    • Service innovation in the public and private sector
  • Contact
  • News
  • Work with us?

Publications

H / Publikasjoner / Page 21
  • Del:

Skole- og barnehagestruktur i Lillehammer kommune

Note no. 2015/06 av Per Kristian Alnes

Østlandsforskning har på oppdrag fra Lillehammer kommune skrevet dette notatet som et grunnlagsnotat for deres arbeid med strategier og strukturer når det gjelder barnehage og skole. Bestillingen har vært å...
Læringsprosesser, Utdanning

Kunnskap og kunnskapshull i landskapet prosjektbasert læring. En eksplorerende undersøkelse av forskningslitteraturen

Report no. 2015/09 av Mona Stokke

Denne litteraturstudien belyser prosjektbasert læring. Hensikten har vært å finne frem til kunnskap som kan bidra til å utvikle prosjektbasert læring som læringsstrategi ved Krigsskolen. Studien er gjennomført som en...

Litteraturformidling fra scene. Undersøkelse av litteraturfestivaler

Report no. 2015/10 av Birgitta Ericsson og Anders Rykkja

Tross at det er en stadig økende interesse for festivaler er det lite akkumulert statistikk om omfang, aktiviteter, involverte og ressurser. I forbindelse med Norsk litteraturfestival på Lillehammer i 2015...

Regionark Midt-Gudbrandsdalen

Note no. 2015/05 av Per Kristian Alnes og Katrine Gløtvold-Solbu

Dette notatet er en oppdatering av rapporten «Gode i Hop. Samspill og samarbeid mellom Lillehammer og omland» (ØF-Rapport 10/2014), men de utvalgte temaene blir mer detaljert beskrevet. I notatet ser...

Regionale planer for bruk og vern av villreinfjellene. Evaluering av prosess og planer

Report no. 2014/02 av Hans Olav Bråtå, Birgitta Ericsson, Eigil Reimers og Terje Skjeggedal

I denne rapporten evalueres arbeidet med de regionale planene for fjellområder med villrein. Dette er et initiativ som omfatter de viktigste villreinområdene i Sør-Norge. I evalueringen er det hovedvekt på...

Hvordan lærer bønder i Oppland. Rapport fra et forprosjekt

Note no. 2015/02 av Bjørnar Sæther

Basert på intervjuer med bønder i Oppland og med støtte i litteraturen peker notatet på fem læringsarenaer. Relasjoner med nærstående er avgjørende for aksept for utviklingsarbeid og det foregår læring...
  • ←
  • 1
  • 2
  • 3
  • …
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • …
  • 190
  • 191
  • 192
  • →
  • Søk nøkkelord

  • Forfatter

  • Type publikasjon

  • Filtrer etter kategori

  • Sorter etter

Østlandsforskning

ØF arbeider årlig på en rekke ulike prosjekter som spenner fra langsiktige forskningsprosjekter til forskningsbaserte utredninger, evalueringer og rådgivning.

Sider

  • Contact

Om Østlandsforskning

  • Om oss
  • Ansatte


© Østlandsforskning 2023 | Ansvarlig redaktør: Tonje Lauritzen | Postadresse: Postboks 400, 2418 Elverum | Webredaktør: Windy Kester Moe

Delivered by Screenpartner | Technology solutions