Norske myndigheter har slått fast at det norske utdanningssystemet skal bli blant de beste i verden på entreprenørskapsopplæring. Forskningen på entreprenørskap i utdanningen kan spille en sentral rolle med å nå denne målsettingen: Deskriptive studier beskriver dagens tilstand; følgeforskning avdekker prosesser og de ulike aktørenes roller; mens resultatevalueringer vurderer effekten av tiltak som er satt i verk. Rapporten er en statusbeskrivelse av relevante forskningsprosjekter på entreprenørskapsopplæring, hovedsaklig i norsk grunnskole og videregående skole, for perioden 2000 til oktober 2006. Intensjonen med kunnskapsstatusen er å kunne si noe om hva vi vet om tiltak som er igangsatt innen norsk entreprenørskapsopplæring, effektene av disse tiltakene, samt å tydeliggjøre hvor det er behov for videre forskning.

Order Report

Forskning på entreprenørskapsopplæring i Norge | (report no. 200619)

    Ditt navn (obligatorisk)

    Din adresse (obligatorisk)

    Postnummer og sted (obligatorisk)

    Send faktura til postadresse

    Faktureringsadresse

    Postnummer og sted

    E-post (obligatorisk)

    Antall

    Pris: 100,-

    Porto kommer i tillegg i henhold til Postens gjeldende satser.



    X